dilluns, 12 de desembre del 2011

BICA GALLEGA

L'altre dia, tafanejava blocs de cuina com moltes altres vegades. No buscava res en concret però, com sempre, la rebosteria acapara la meva atenció, sóc una llaminera i no ho puc evitar. Però, a més, com m'agrada esmorzar dolç, si m'ho preparo a casa i m'ho adapto (amb fructosa, mantega light, etc.) no té el mateix impacte que menjar dolços industrials.
Aisí va ser com vaig trobar al bloc weos fritos (www.webosfritos.es) la recepta d'una coca gallega que es diu bica i que prometia aguantar més d'un dia en condicions bon estat. La vaig fer adaptant els ingredients i va quedar boníssima i sorprenentment esponjosa, tot i portar mantega i crema de llet, fet qe a priori em feia pensar en una pesada massa.

L?original estâ pensat per al doble d'ingredients, sucre, i du llard en co`mptes de margarina, ....

INGREDIENTS
2 ous
200 gr. de fructosa
200 gr. de farina
100 gr. de mantega
100 gr. de crema de llet
1 sobre de llevat


Es barregen els ous i la fructosa. S'hi afegeix la crema de llet, la mantega mig desfeta. Barregem de nou i hi incorporem la farina i el llevat.
Fornegem a 180 graus uns 35 minuts vigilant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada