diumenge, 9 de desembre del 2012

Pastís de les carmelites descalces de Sevilla (o del Pare Pius)

Fa unes setmanes  vaig passar una mala ratxa (malalties i accidents familiars) que em va deixar esgotada. Anava tot el dia amunt i avall fent gestions després de la feina i no tocava ni quarts ni hores i, a més, intentava fer bona cara (a qui volia enganyar!!!).

En aquesta conjuntura va aparèixer la meva amiga i sempre salvadora Marta, em va lliurar un got i un  paper en forma de pergamí i em va dir: Bona sort. No s'havia tornat boja ni em donava una droga dura que m'ajudés a aguantar més hores activa i amb bona cara (bé, potser s'hi assembla, ja ho veureu). El que em va donar era el got que contenia la massa mare del pa de pessic que ella coneix com de les Carmelites descalces de Sevilla i jo com el del Pare Pius i del que per internet corren mil i una versions.

Aquella mateixa nit el vaig fer i va quedar tant i tant bo que estic temptada de fer-lo més vegades, però com no tinc la massa mare, hauria de fer tot el procés llarg de 10 dies que em resulta una mica farragós, .... però qui vol alguna cosa se l'ha de treballar, oi?






Ingredients

1 got de massa mare
2 gots de farina
1 got de sucre
1 got d'oli d'oliva
1 got de llet
1 got de fruits secs a trossos (nous, avellanes, panses ....)
1 sobre de llevat químic
2 ous sencers
1 poma pelada i tallada
1 pessic de sal, canyella i ratlladura de taronja

Elaboració

Es posen tots els ingredients menys la farina, la poma, el nl llevat, els fruits secs. Es barregen bé i s'hi afegeix la farina i el llevat. Un cop barrejat hi afegim els fruits secs i la poma.

Ho aboquem al motllo i ho fornegem uns 45 minuts a 180 graus. Bé, de fet una mica més, controlant que el ganivet surti net.

Enllaços

Aquí alguns enllaços on detalla com es fa la massa mare.

http://kanelaylimon.blogspot.com.es/2012/05/bizcocho-del-padre-pio.htm
http://encocinaando.blogspot.com.es/2012/08/bizcocho-del-padre-pio-o-de-las-madres.html
http://consaboranostalgias.blogspot.com.es/2012/05/tarta-de-padre-pio.htmlhttp://lacocinanoeslomio.blogspot.com.es/2012/05/bizcocho-padre-pio-reto-kanela-y-limon.html

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada