diumenge, 17 de març del 2013

Galetes de pistola


Cansada de comprar galetes industrials per als meus fills i veient en alguns blocs que feg galestes amb pistola era tan fàcil, em vaig decidir a comprar una pistola de galetes. No se'm va ocórrer pensar que jo no sóc precisament Arguiñano, tot i que no em falta valor i decisió davant els reptes, i que les craks que publiquen blocs són gairebé professionals.
El cas és que quan va arribar la pistola amb les seves minses instruccions no m'aclaria! Vaig fer la massa que deia a la caps, però semblava més per bunyols o choux que una altra cosa i s'enganxava per tot arreu. Vaig fer la de Kanela y limón, com tothom, sort d'aquesta noia!!! i la cosa millorava però com posava la mantega massa freda la massa no se m'enganxava a la silicona ni a la safata i no se'm tallaven les galetes sinó que em sortien xurros immensos que havia de tallar amb ganivet i que deixaven sense sentit fer servir una pistola.
Al final, quan estava a punt d'enterrar la pistola a l'armari de l'oblit, youtube em va treure de la ignorància i vaig poder començar a fer unes delicionses galetes cruixents i de delicats sabors.
La recepta que millor funciona és la de Kanela y limón, que ella anomena 3,2,1 per la seva senzillesa. Jo l'he adaptat al gust de casa, com sempre, però el mèrit d'ella.


INGREDIENTS
300 de farina de força
200 de mantega
100 gr de fructosa o sucre llustre
1 ou
essència de vaïnilla o canyella o anís estrellat o cacau, .....
ELABORACIÓ
Barregem la mantega a `temperatura ambient amb el sucre. Quan tenim una crema hi afegim l'ou. A continuació l'aroma (canyella, vainilla, ...). Finalment hi incorporem la farina tamissada a poc a poc. Si la massa no l'admet tota no la hi poso.
Quan es tém una crema s'omple la pistola i pressionem amb la pistola la safata de forn. La galeta hi ha de quedar enganxada. De vegades la primera no queda bé, però quan comencen a sortir és genial.
Fornegem a 180 graus uns 8 minuts. Deixem refredar. I voilà.



galeta floreta







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada